kavirzist
kavirzist
ترجمه مقالات جهانی محیط زیست

او گفت،اگر آنها را در رودخانه ها و باتلاق ها رها کنیم در واقع مثل این است که آنها را از لیست کوروکودیل های فلیپینی که منحصر به فرد بوده و در لیست قرمز قرار دارند ،خارج کرده ایم. مشکل در اینجاست که قانون به ما اجازه چنین کاری را نمی دهد.در قانون آمده است که شما تنها موقعی می توانید گونه های مورد تهدید را از لیست خارج کنید که بقای آنها در زیستگاه های طبیعی به اثبات رسیده باشد.

رامون افزود،سازمان محیط زیست در مورد رها سازی کروکودیل ها در طبیعت مورد تهدید و بازخواست مقامات محلی قرار گرفته است.مقامات محلی از آن بیم دارند که رها کردن این خزندگان در محیط های باز جان افرادی را که در آن حوالی زندگی می کنند مورد تهدید قرار می دهد.هیچ شهرداری هم در فلیپین نیست که آزاد سازی این حیوان را درمحدوده قلمرو خود اجازه دهد.

پس از اینکه گزارش شده که یک کوروکودیل آب شور در اوایل سپتامبر دو نفر را کشته است دولت نیز دستور داده که شکارچیان کوروکودیل این خزنده را که 21 فوت (4/6متر) طول داشته در باتلاق آگوسان دستگیر کنند.

مقامات محلی از شهرهای جنوبی سان ماریانو نیز شکایت کرده اند که در مورد آزاد سازی تعداد 19 کوروکودیل پرورشی در بیشه زار های نزدیک آنها با اهالی محل هیچگونه مشورت و تبادل نظری صورت نگرفته است.

اما رامون پاجی در مورد این موضوع که مقامات دولتی در محل چه تصمیمی برای برون رفت از این موضوع اتخاذ کرده اند اظهار نظری نکرده است.

اتحادیه بین المللی حفظ محیط زیست در سویس کوروکودیل عظیم الجثه فیلیپینی را در لیست جانوران در خطر انقراض قرار داده است.این خزنده در آبهای شیرین زندگی می کند و فقط بومی کشور فیلیپین است.

کارشناسانی که در سازمان محیط زیست کار می کنند می گویند که کمتر از 100 مورد از این خزنده در حیات وحش وجود دارند.آنها بر این باورند که کوروکودیل های فیلیپینی و کوروکودیل های آب شور بطور جدی در معرض تهدید قرار گرفته اند و علت آن را کمبود زیستگاه های طبیعی این حیوان می دانند. آنها عقیده دارند که رشد سریع جمعیت و گسترش شهرها باعث بروز این مشکلات شده است.

مترجم:عبدالحسین غلامرضایی

Yahoo news.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شدهچهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, توسط عبدالحسین غلامرضایی(حسین تیمور)چاهملک
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.